Administrativ assistent med bemanningsuppdrag till hjärtenheten

Arbetsplatsbeskrivning

Välkommen till oss på Hjärtenheten!

Här ingår du i en stimulerande gemenskap och blir en viktig del av enheten. Här finns en slutenvårdsavdelning, läkarmottagning, ett kranskärlslaboratorium (PCI-lab) samt flera sjuksköterskebaserade mottagningar som AK, pacemaker, hjärtinfarkt och hjärtsvikt. Även forskning är kopplad till enheten. Vi jobbar i team och uppmuntrar kompetensutveckling.

Vi behöver nu rekrytera en administrativ assistent med bemanningsuppdrag då vår nuvarande assistent går vidare mot nya utmaningar inom regionen. Samverkan tillsammans med kollegor och vårdpersonal inom enheterna, och övriga verksamheter är viktigt. Regionens värdegrund är utgångspunkten i allt vi gör - välkomnande, handlingskraftig och pålitlig.

Arbetsbeskrivning

Som administrativ assistent kommer du organisatorisk vara placerad vid hjärtenheten där du kommer att hantera bemanning av avdelningen tillsammans med enhetschef.

Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete i nära samarbete med övriga medarbetare samt enhetschefer inom respektive enhet. Du kommer främst att arbeta med bemanning och schemaläggning. Övriga personal- och patientadministrativa arbetsuppgifter ingår också i tjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom administration, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från personaladministrativt arbete med schemaläggning och bemanningsplanering. Erfarenhet av Heroma och Cosmic är meriterande.

Som person är du strukturerad, serviceinriktad och har ett förtroendeskapande arbetssätt. Du har förmåga att driva ditt eget arbete och att hantera många arbetsuppgifter parallellt. Du är inte rädd för att delegera och beordra arbetspass samt ser schemaläggning som en intressant arbetsuppgift.

Andra uppgifter

Under förutsättning att kompetenskrav är uppfyllda ges företräde vid behov av omplacering samt till tillsvidareanställda inom regionen och företrädesberättigade enligt LAS.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, Arbetstid: Dagtid
Tillträde: 2020-09-01 eller enligt överenskommelse
Avslutning:

Kontaktpersoner

Namn: Karin Larsson
Enhetschef
Telefon:
Email: karin.larsson@regionjh.se
Namn: Cecilia Fors Lyrén
Enhetschef
Telefon: 070-224 08 39
Email: cecilia.fors-lyren@regionjh.se

Fackliga kontaktpersoner

Namn: Gunvi Dahlström
Vision
Telefon:
Email: gunvi.dahlstrom@regionjh.se

Ansökan

Referensnummer: Persr/305/2020
Sista ansökningsdag: 2020-07-26

Ansök nu

REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN

Postadress: Box 654, 831 27 Östersund
Fakturaadress: Box 910, 831 29 Östersund
E-post: region@regionjh.se
Telefon: 063-14 75 00 (växel)
O
rg. nr: 232100-0214