Vi förändrar besöksrutinerna

Vi på Hjälpmedelscentralen och materialenheten ser över våra arbetsflöden för att förbättra säkerheten och kvaliteten. En del i det är att förändra våra besöksrutiner.

Vi uppskattar verkligen att förskrivare vill söka kunskap och bra lösningar – och för att bättre kunna möta era önskemål, och samtidigt förbättra vår egen verksamhet, vill vi att ni kontaktar oss innan ert besök och bokar tid med en konsulent, tekniker eller annan medarbetare.

Vill ni bara att vi ska lägga fram material som ni kan "klämma och känna" på – kontakta även då vår kundtjänst eller en konsulent i förväg. Då hinner vi förbereda så att det ni vill titta på redan är framtaget när ni kommer.

Vi vill också att ni alltid anmäler er i receptionen när ni kommer för att hämta något ur sortimentet eller har en avtalad tid. Om ni kommer oanmäld utan att order lagts håller vi på att göra i ordning en hörna (vid toaletterna vid receptionen) där såväl blanketter som en skärm med websesam kommer att finnas så att ni kan göra en order på plats. Personen i receptionen kommer sedan att hjälpa er vidare med er order.

Anledningarna till förändringarna i besökrutinerna är att:

  • Det pågår truckkörning och finns en risk att bli påkörd ute i lagret.
  • Sekretessuppgifter i verkstad/förråd och utlämningrum måste skyddas (precis som att obehöriga inte får vistas i medicinförråd, kopieringsrum eller motsvarande inom vård och omsorg)
  • Våra medarbetare ska kunna fokusera på den uppgift de håller på med.Vi planerar även andra förändringar längre fram, och återkommer så klart med mer information om det när det blir aktuellt.

Med vänliga hälsningar

Sara Häggström

Enhetschef Hjälpmedelcentralen och Materialenheten














REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN

Postadress: Box 654, 831 27 Östersund
Fakturaadress: Box 910, 831 29 Östersund
E-post: region@regionjh.se
Telefon: 063-14 75 00 (växel)
O
rg. nr: 232100-0214