Medicinsk sekreterare till Odensala hälsocentral

Arbetsplatsbeskrivning

Är du Medicinsk sekreterare och söker en ny och spännande framtid, kom till oss på Odensala hälsocentral! Vår hälsocentral har ca 12 800 listade patienter och våra patienter är ständigt i fokus.

Här arbetar vi tillsammans med kollegor från många olika yrken. Odensala Hälsocentral tillsammans med Familjecentralen Trädet har cirka 65 medarbetare där vi tar tillvara varandras kompetens och skapar bra förutsättningar för patienten.

Hos oss arbetar distriktsläkare, distriktssköterskor/sjuksköterskor, fysioterapeut/sjukgymnaster, undersköterskor, samordnare och medicinska sekreterare. Vi har också barnhälsovård samt mödrahälsovård bemannat med barnsjuksköterskor samt barnmorskor. Dessutom har vi en psykosocial mottagning, en arbetsterapeut samt en rehabiliteringskoordinator som jobbar i teamet kring sjukskrivningsprocessen.

Vi är ett härligt team och vi har två engagerade enhetschefer med delat ledarskap. Vad väntar du på? Tveka inte, skicka in din ansökan till oss och ta chansen att bli en i vårt glada sekreterargäng.

Arbetsbeskrivning

Som medicinsk sekreterare på Odensala hälsocentral är du spindeln i nätet. Några arbetsuppgifter är den medicinska dokumentationen i journalsystemet Cosmic, remisshantering, telefonservice, patientbokningar samt övrig administration för verksamheten.

Vi hjälps också åt att bemanna receptionen då ordinarie receptionist ej är i tjänst. Du ska brinna för att ge service då arbetet innebär kontakt både med patienter och med våra olika yrkesgrupper. Vi har dagliga morgonmöten med alla yrkeskategorier samt veckovisa möten och utbildningar inom sekreterargruppen. Vi erbjuder ett intressant, omväxlande, ansvarsfullt och framför allt, ett roligt arbete. Du kommer att vara placerad på Odensala hälsocentral. Möjlighet att arbeta på distans cirka 2 dagar i veckan erbjuds.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har utbildning som läkarsekreterare, medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Du bör vara öppen för nya arbetsuppgifter och utvecklingsarbeten, tycka om patientkontakt samt trivas med rollen som "ansiktet utåt" på hälsocentralen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, att du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, tar egna initiativ, har god samarbetsförmåga och gillar variation där arbetsuppgifterna växlar.

Erfarenhet av primärvård är meriterande men inget krav.

Varmt välkommen med din ansökan till vårt sekreterarteam!

Andra uppgifter

Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid,
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker fortlöpande
Avslutning:

Kontaktpersoner

Namn: Annica Mortensen
Enhetschef
Telefon: 063-14 20 58
Email: annica.mortensen@regionjh.se
Namn: Helene Marberg
Enhetschef
Telefon:
Email: helene.marberg@regionjh.se

Fackliga kontaktpersoner

Namn: Linda Karhu
Vision
Telefon:
Email: linda.karhu@regionjh.se

Ansökan

Referensnummer: Persr/833/2023
Sista ansökningsdag: 2024-04-08

Ansök nu

.